Längesedan!

Ja det va ett bra tag sen jag skrev här.
Jag e ingen bloggmänniska,eller jo det e jag ju för jag gillar ju att läsa bloggar men e inte så mkt för att skriva kanske:) men jag gör det ändå,e ju kul att läsa sen om ett par år kanske;P

Sen sist så har det väl inte hänt så himla mkt,vi har jobbat å gått på dagis som vanligt,lite sjukdom har vi också hunnit med men inget allvarligt.

i början av decembet va jag och olivia i göteborg och hälsade på mamma/mormor.
vi åkte på torsdag morgon och när vi kom fram så mötte mamma oss på stationen och sen va det räsershopping som gällde haha
mamma hade fått möten inbokade under eftermiddagen så vi hade inte så mkt tid på oss.
Ett par stövlar till mej va prio ett och i vanlig ordning så hittar man ´dom man vill ha i sista sekunden så vi kutade till bussen för att hinna hem till mamma och äta lite innan hon skulle vidare,tacopaj blev det MUMS!
När mamma sen kom hem så va det dags för mej att piffa till mej lite för att senare ta vagnen 2 minuter bort och möta steffie! vi hamnade på en mysig pub och tog oss lite att äta och en öl.
Jag har inte varit ute någonstans ensam utan olivia sen hon föddes för snart 2 år sedan så det va kanske på tiden:)
men jag e inte den som lämnar henne hemma för att gå ut och roa mej,utan ska mamma ha kul så ska lillan följa med och också ha kul:) men såklart så kommer jag ju unna mej lite mer ensamtid än förut,men det e svårt:)
vi hade hur som helst en trevlig kväll och rundade av strax efter 23,dels för att steffie skulle jobba dagen efter och dels för att vi va jäkligt trötta båda två.

på fredagen så vaknade jag 10,30 ( eller rättare sagt klev ur sängen,vaknar gör jag alltid direkt när olivia vaknar) men mamma va snäll och lät mej ligga kvar,det händer inte heller allt för ofra och man behöver den vilan mer än man tror.
vi tog oss ner på stan och tittade runt lite för att sedan upptäcka att det va lite folk från idol på nordstan! kul:)
vi stod och tittade på det en stund och sen blev det stress stress igen haha,inte ovanligt när det gäller oss;)

kl 17,15 va vi hemma hos mamma och kl 18 skulle vi va på julbord! det va bara att  slänga sej innanför dörren,väcka lillan som somnat i vagnen ( och som tur va vaknade på ett strålande humör efter 15 minuters sömn TACK!) på med kläderna och sminket och slänga sej ut genom dörren igen:)
vi hade en mkt trevlig kväll och sov gott den natten!
dagen efter va vi inte iväg någonstans eftersom vi skulle hem, så det va bara slapp å god mat innan vi begav oss ner mot stationen!
det summerade väl lite av vår "stressresa";)

Julen firade vi hemma hos oss,jag jimmy,barnen och mamma/mormor!
det va massa mys och massa god mat.
det känns så konstigt att man inte har samma sug på julmat längre,förut så va det jättegott och efterlängtat men det e väl uttjatat nu efter så många år;P
massa fina paket fick vi allihopa och vi e supernöjda!

på nyårsafton va vi hemma jag,jimmy och olivia.
vi åt en smaskig middag (fläskfilé fetaost och svarta oliver i ugnen,klyftpotatis,vitlökssås och grekisk sallad) och bara mös så som man ska göra:)

för att summera år 2009:
jag har haft ett bra år och hoppas på ett lika bra år nu!

måste ju också passa på att ge plats för lite skryt nu när jag ändå skriver så mkt;P
min lilla olivia e ju i en klass för sej! kan prata så som ingen annan 1,5 åring jag känner.
här ska ni få ett smakprov vad hon babblar om;):

mamma
pappa
momo (mormor)
abi (albin,kompis på dagis)
de e su (det e slut)
lamla (ramla)
loligt (roligt)
bampa (lampa)
tsse (kisse)
owa (vovve)
mimmi (gosedjur)
den lamla dä (den ramlade där)
kacka (dricka)
lola (cola)
obsi (godis)
maa (mat)
lilla ha maa (olivia vill ha mat)
lilla ha kacka (olivia vill ha dricka)
sitta hää (sitta här)
lila (vila)
kocka (docka)
gogo (lego)
dita (rita)
pappe (papper)
toka (torka)
oj
se dää (se där)
mejmi (jamie)
lillan (william)
äta
kaka
pläpple (äpple)
setsu (ketchup)
topte (helikopter)
aa ha den (vill ha den)
tota (tomte)
ett ,too,tiii (1,2,3)
lilling (välling)
käcke (täcke)
todde (kudde)

 e lite svårt å sitta rakt upp och ner och räkna upp allt:)
hon e grymt duktig för att va så liten!!
e så stolt över henne,hon e det bästa jag gjort i hela mitt liv och det kommer alltid slå allt annat,att vara mamma e det jag älskar mest av allt!!

här kommer lite bilder som summerar vårt 2009




Olivia och mormor på julmarknad på liseberg





















Blev ett väldigt långt inlägg och det e väl inte mer än rätt efter ett så långt uppehåll:)

hejs

Kommentarer
Postat av: mamma/mormor

Mycket bra att du börjat blogga igen.......mera!!!

Du är så duktig på att skriva.

pussaråkramar<3<3

2010-01-02 @ 13:06:28
Postat av: Vendela

Gott nytt på dig!

2010-01-02 @ 13:58:53
URL: http://vendelaha.blogg.se/
Postat av: Ida

härlig blogg du har! :)

2010-05-23 @ 23:29:25
URL: http://idavarnamnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0