ork,lust,energi?

hejsan!

va väl dags att knåpa ihop ett inlägg då efter lite påpekande från en vän;)

har inte haft en tanke på att blogga,e så mycket annat runtomkring.
jag har en liten (inte så liten längre) donna här hemma som har fått sej en alldeles egen vilja och ska bestämma allt själv, "mamma inte jeeepa (hjälpa)" säger hon,jaaag kan mamma!!! hon pratar sååå himla mkt nu(som en 3 åring säger dom på bvc å det e ju kul att höra.
man ska visst inte kunna säga 3-4 ordsmeningar när man "bara" e 2 år;) skönt att det går på det hållet iaf:)

ja den lilla donnan e inne i en svår period nu (enligt mej själv å säkert många andra föräldrar också)
hon vill helt enkelt inte sova om kvällarna,e vaken till minst 22 varje kväll,å då kan det vara utan att ha vilat en endaste sekund på dagen.
jag förstår inte vart all den här energin kommer ifrån???? vi kan lägga henne strax innan 19 men hon springer upp å ner,upp å ner ur sängen så man blir tokig!!! jag får ingen tid alls för mej själv om kvällarna så jag går runt som en surkärring hela dagarna å det e verkligen inte kul. man behöver den där lilla stunden för sej själv på kvällarna då man bara kan få vara! men när hon väl somnat så e ju jag också helt slut:/
hon e inne i en mammaperiod nu också då ingen duger förutom jag å det känns väl sisådär. klart jag älskar när hon vill vara me sin mami men man vill ju faktiskt kunna gå på toa ifred ;)

vi har varit sjuka väldigt mycket nu (ja även jag har åkt på 2 smällar) så mitt jobb har blivit lidande,känns piss men vad gör man. läkaren sa att det e vanligt att man upp till 3-4 årsålder har 2 förkylningar/månad. låter mycket tycker jag men inget ovanligt sa han!
då e man inte ovanligt mycket hemma då antar jag:/

den här helgen har varit aptråkig,här sitter vi hemma sjuka allihopa å kan inget kul göra,hade vädret iaf vart bra hade man ju kunnat va ute korta stunder på gården men ICKE!!! klättrar snart på väggarna!
jag brukar gilla att vara hemma å bara vara men nu när man e sjuk så vill man göra allt,sjukt tråkigt!



hejs

Kommentarer
Postat av: Ida

det finns sidor där man kan ta designer ifrån vilket jag gjort :)



Aha ok! :) Ja det blir lite jobbigt i längden.. Vissa dagar somnar min lilla flicka tidigt men för det mesta vill hon inte somna förrän ganska sent ^^

2010-05-28 @ 04:34:52
URL: http://idavarnamnet.blogg.se/
Postat av: TUMADRE [ ung ensamstående tvåbarnsmamma ]

Det turkosa nagellacket är inte mitt eget. det var en kollega som tog med en liten påse med olika nagellack till jobbet och det var många olika märken. minss tyvärr inte vilket märke det var på just den.

kicks , h&m och åhléns brukar ha ett bra sortiment? har sett på cubus också att de har många minilack från depend i ett flertal olika färger.

2010-07-03 @ 23:52:03
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Ida *Meya o Tex mamma*

Hej jag har öppnat en ny blogg du gärna får läsa.

Kram!

2010-08-29 @ 22:26:11
URL: http://idelia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0